7.2.06

Ystävällisyys yllättää

Kävin eilen kaupassa ostoksilla ja ostelin, no mitä tälläiset kreikkalaisen jumalan figuurit omaava komeakasvoinen poikamies nyt ostaa, kalkkunasiivuja, ruisleipää, raejuustoa, marinoitua ohutta broilerilen leikettä sekä ehkäpä joskus herkutteluun rahkaa.

Siinä kuitenkin näin lattialla pudonneen, oivallisesti kudotun lapasen. Liian hieno pienelle lapselle, vaan aikuisen käteen just sopiva. Ainoastaan hyllyjä täyttävä myyjä etäisyydellä joten en usko että se olisi ollut hänen. (Ei ollut samaa tyyliä) Nostin tuon lapasen hieman paremmalle paikalle löydettäväksi ja jatkoin matkaa kohti kassaa. Siellä sitten kuulin kun oli käynissä missä-mun-lapanen-on-en-tiedä-kyllä-yhtään-tyyppinen debatti. Tervehdin toisesta jonosta, että pelko pois rouva, minä tiedän missä lapasenne on ja noudan sen nyt teille.

Lapasen noudettuani alkoi varsinainen kiitosten tulva, vuorollaan kiitteli lapasen omistaja joka lupasi kiitokseksi kolme tytärtään ja puolivaltakuntaa ja vuoroin henkilökunta että onpa moinen ystävällisyys nykypäivänä harvinaista. Hymyilin ystävällisesti kiittelijöille ja korvalapuissa soi Korn - Make me bad.

No ehkä hieman liioittelin tuossa yllä. En oikeasti ostanut herkutteluun rahkaa. Sitä oli jo valmiiksi jääkaapissa.

6 comments:

Sonjuska said...

Hyvä! Mä uskon vähintäänkin lievästi siihen, että sitä saa mitä tilaa. Ja ympäri mennään ja yhteen tullaan. Ja niin makaa kuin petaa. Ja ken kuuseen kurkoittaa, se karmaa manaa. Siski auttaminen kannattaa aina. Joskus siitä tulee kiusallisen pyhimysmäinen olo. Tiäks, vähän tekopyhä. Vaikka vilpittömästi auttaa eikä vaan kerää hyvää auraa isselleen. Mä olen aina se joka juoksee kaupasta satakin metriä jonkun maksamakkara kädessä ja sen makkaran omistaja luulee mun olevan joku hullu stalkkeri, kunnes se huomaa mun olevan vaan hirmun hyvä ihminen. Ihan älyttömän hyvä ihminen. Joka tietää tosi hyvin kuinka kauppaan jäänyt maksamakkara ottaa aivoon.

Bling-bling, sanoo sädekehä.

Sonjuska said...

Peeäs, vain kovat kimmat sanoo siski ja miski tai vaikka Lähitaski, hyvää iltaa. Onpa sekavaa.

justsopivasti said...

Ymmärrän. Pidän teistä.

A.D.I.D.A.S

Sonjuska said...

Right back at ya. Meikä puhuu enkkua, näemmä.

Mari(nadi) Koo said...

Maailma ja erityisesti me lapasia hukkailevat naiset tarvitsemme kaltaisiasi sankareita!

justsopivasti said...

Olen vain nöyrä jumal.. öh. Hmm.

Suojalle ja palvella. Siinä kaikki.