1.2.06

Nopea opastus puhelinmyyntiin

Tämä koskee vain allekirjoittanutta lähestyttäessä, mutta voipi olla että joku kokee myöskin omakseen.

-Kerro lyhyesti kuka ja mistä. Kysy soitatko pahaan aikaan, yleensä järjestyy pari minuuttia jolloin voit kertoa mitä edustat

-Kerro tarjous rehellisesti, mitä maksaa ja mitä sillä saa. Jos mukaan on tulossa joku kaupantekijäinen niin kerro myös siitä. Tässä kohtaa taitava myyjä myy sen minulle esittämällä just sopivasti oikeat argumentit. Tämä siis jos ylipäätään olen kiinnostunut esittämästäsi tuotteesta.

-Jos en ole kiinnostunut, niin toivota hyvät päivänjatkot ja tarkoita sitä. En vienyt aikaasi pidempää, etkä sinä minun. Saatan ostaa seuraavalla kerralla.

Älä jumalauta saatana aloita epäselvää monologia tekopirteällä mongerruksella josta ei saa mitään selvää.

Saa myydä.

2 comments:

Anonymous said...

Olen käsittänyt, että ainakin joillain puhelinmyyntifirmoilla on tarkat myyntisäännöt. Tuttavani työpaikassa yksi sääntö kuului, että vasta kun asiakas kieltäytyy seitsemännen kerran ostamasta, saa luovuttaa.

Olen miettinyt, että voiko sellainenkaan myyntikikka oikeasti toimia. Ehkä sitten voi.

justsopivasti said...

Kyllä tuossa perää on. Tuonkin voi sitten tehdä paremmin tai huonommin. Tässä tapauksessa huonommin.

Tosin aika nopeasti teen päätöksen tarvitsenko/haluanko kys. tuotteen. Sen jälkeen huono ruinaaminen on kuin runkkaamista ilman orgasmia.